Veel gestelde vragen

1. Algemeen
  • 1. Hoe lang duurt een bezoek aan het IJsbeelden Festival?

    Een ronde door de ijshal duurt ongeveer een half uur. Bij de ingang ontvangt u een stempel waarmee u nog een keer naar binnen kunt. Tssen de bezoeken door kunt u zich opwarmen bij de horeca, hier kunt u lekker zitten en genieten van warme dranken en hapjes. U heeft dus volledig zelf in de hand hoe lang een bezoek aan het Nederlands IJsbeelden Festival duurt.

  • 2. Waar staat het Nederlands IJsbeelden Festival?

    Het Nederlands IJsbeelden Festival staat bij de IJsselhallen in Zwolle.

    Adres:
    IJSSELHALLEN ZWOLLE
    Rieteweg 4
    8011 AB  Zwolle

     

  • 3. Wanneer is het Nederlands IJsbeelden Festival geopend?

    Datum: van 18 december 2021 tot en met 6 maart 2022

    In de kerst- voorjaarsvakantie is het IJsbeelden Festival elke dag geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur. Buiten de vakanties om zijn wij alle dagen geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur,  alleen op maandag zijn we gesloten gesloten.

     

2. Tickets
  • 1. Wat zijn de kosten van een ticket / entreekaart

    Ticketprijzen volwassenen

    • Onlineprijs                           € 14,50
    • Online 65+                           € 13,50       (identificatie meenemen naar de ticketcontrole)
    • Online Museumjaarkaart   € 13,50        (museumjaarkaart meenemen naar de ticketcontrole)
    • Kassaprijs                              € 17,50

    Ticketprijzen kinderen

    t/m 3 jaar 

    • Onlineprijs                           Gratis
    • Kassaprijs                             Gratis

    4 t/m 10 jaar

    • Onlineprijs                           € 10,00
    • Kassaprijs                             € 12,00
  • 2. Waar kan ik terecht voor vragen over mijn ticket / entreekaart?

    Onze tickets worden verzorgd door Ticketcounter (dit is een externe partij). Voor vragen over uw ticket kunt u bij hun terecht. Dit kan via email (info@ticketcounter.nl) of telefoonnummer: 010 7516400.

    Ticketcounter is in het algemeen goed bereikbaar.

  • 3. Wat moet ik doen als tickets die ik heb besteld niet zijn binnen gekomen?

    Onze tickets worden verzorgd door Ticketcounter (dit is een externe partij). Indien u online tickets heeft gekocht en na 60 minuten nog niets heeft ontvangen, raden wij u aan contact op te nemen met Ticketcounter. Dit kan via email (info@ticketcounter.nl) of telefoon (010 7516400). Ook voor andere vragen over uw ticket kunt u bij hun terecht.

    Ticketcounter is in het algemeen goed bereikbaar.

  • 4. Zijn mijn gekochte kaarten alle dagen geldig?

    Nee, op de kaart staat de datum en het tijdstip die u zelf uitgekozen heeft.

    Indien u te laat arriveert kunt u pas weer aansluiten op het tijdstip waarin een tijdslot niet vol zit.

    Mocht u, nadat u uw kaarten reeds besteld heeft, toch op een andere datum willen komen dan verzoeken wij u contact opnemen met Ticketcounter (E-mail: info@ticketcounter.nl,  telefoon 010 7516400)

    Ticketcounter is in het algemeen goed bereikbaar.

  • 5. Wat houdt een tijdslot in?

    Dit jaar werkt het Nederlands IJsbeelden Festival met tijdsloten. Dit is om lange wachtrijen en drukte te voorkomen. De tijdsloten houden in dat u een entree bewijs koopt op datum en tijd.

     

    Hoe werkt het tijdslot?

    U koopt een ticket voor een bepaalde tijd (bijvoorbeeld: tussen 11.00 uur -12.00 uur). U kunt dan tussen 11.00 uur en 12.00 uur bij het IJsbeelden Festival naar binnen.

    Hoelang u in de vrieshal blijft bepaalt u zelf. U hoeft dus niet voor 12.00 uur weer uit de vrieshal te zijn.

     

    Veel bezoekers willen nog voor een 2de keer naar binnen. Bij de ticketcontrole kunt u een stempel krijgen waarmee u weer opnieuw naar binnen kunt. De meeste dagen is dit qua drukte geen probleem. In de kerstvakantie kan de drukte dermate groot zijn dat een 2de bezoek lastiger wordt.

     

    Er is een aparte warme horecaruimte waar u voorafgaand of na uw bezoek aan het IJsbeelden Festival kunt genieten van een warme chocolademelk of Glühwein. Ook als u voor een 2de keer de expositie wil bezoeken kunt u in de tussentijd van deze warme horecaruimte gebruik maken.

  • 6. Ik heb een voucher waarmee ik niet online tijdsloten kan reserveren. Hoe werkt dat?

    Als u een (NS) voucher heeft waarop staat dat deze aan de kassa ingewisseld kan worden, dan kunt u daarmee online geen dag en tijdslot reserveren. U kunt  deze vouchers dus alleen inwisselen bij de kassa. Wij houden er rekening mee dat we de tijdsloten niet helemaal vol boeken zodat er ook ruimte is voor de NS-klanten.

  • 7. Ik heb een kortingscode voor de ticket(s) maar deze werkt niet.

    Controleer eerst of de actiecode goed is ingetypt. Als u de actiecode eerder gebruikt hebt maar de bestelling niet hebt afgerond, is de actiecode 30 minuten geblokkeerd. Daarna kunt u het opnieuw proberen.

    Blijft de actiecode niet werken neem dan contact op met Ticketcounter (E-mail: info@ticketcounter.nl,  telefoon +31 10 7516400).

  • 8. Is er een mogelijkheid tot pinnen?

    Ja, zowel bij de kassa als bij de verschillende horecapunten is het mogelijk om met pin te betalen.

  • 9. Moet ik vooraf kaarten kopen of kan dat ook aan de kassa?

    Wij adviseren u om tickets (met tijdslot) in de voorverkoop te kopen om teleurstelling ter plaatse te voorkomen. U kunt deze tickets in onze webshop kopen op datum en tijd.

    U kunt bij de kassa van het IJsbeelden Festival alleen kaarten kopen voor de uren die (nog) niet volgeboekt zijn! Zie vraag 7. voor meer uitleg.

    Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat u in uw gekozen tijdslot het IJsbeelden Festival kunt betreden. U kunt hier echter geen rechten aan ontlenen.

  • 10. Ik heb een actie code gekocht bij een andere webshop en moet deze inwisselen voor een dag/tijdslot en e-ticket, hoe doe ik dat?

    Je kan via www.ijsbeelden.nl/inwisselen de code inwisselen voor een dag/tijdslot en uw e-ticket.

  • 11. Kan mijn ticket-code ook vanaf mijn telefoon gescand worden of moet ik de ticket uitprinten?

    Wij kunnen de barcodes en QR-code ook vanaf de telefoon scannen. Uitprinten is niet noodzakelijk. Zet wel alvast uw achtergrondverlichting van uw telefoon iets feller a.u.b.

  • 12. Ik wil met een groep komen, kan dat?

    Voor groepen vanaf 25 personen zijn er kortingsmogelijkheden. 

    Neem voor meer informatie contact op met info@ijsbeelden.nl

  • 13. Is mijn Museumkaart ook geldig?

    Ja, uw museumkaart geeft alleen korting als u een museumkaart-ticket online koopt in onze ticketshop op deze website. U ontvangt dan een korting € 4,00 op de kassaprijs (€ 17,50)

     

    Neem uw museumkaart wel mee ter controle!

  • 14. Is er een speciale 65+ korting?

    Ja, via onze ticketshop op deze website kunt u alleen online een 65+ korting ontvangen. U kunt dan een korting ontvangen van € 4,00 op de kassaprijs (€ 17,50)

  • 15. Is het mogelijk om je ticket te betalen vanuit het buitenland?

    Ja, het is mogelijk om je ticket vanuit het buitenland te bestellen en te betalen via onze ticketshop. 

3. Mindervaliden
  • 1. Is het Nederlands IJsbeelden Festival toegankelijk voor mindervalide bezoekers?

    Het Nederlands IJsbeelden Festival is toegankelijk voor rolstoel- en rollatorgebruikers. Een toilet voor mindervaliden is beschikbaar. 

  • 2. Moeten de begeleiders van de rolstoelgebruikers entree betalen?

    De begeleiders van de rolstoelgebruikers betalen de reguliere entreeprijs tenzij de begeleider heel duidelijk in functie is als begeleider.

  • 3. Is het festival toegankelijk voor scootmobiel gebruikers?

    Ja, het festival is toegankelijk voor scootmobielgebruikers.

  • 4. Waar kunnen mindervaliden parkeren?

    Op de parkeerplaats van de IJsselhallen zijn minder valide parkeerplekken aanwezig bij de hoofdingang.

    LET OP: U kunt mindervaliden ook zo dicht mogelijk bij de ingang van het Nederlands IJsbeelden Festival afzetten!

  • 5. Is het Nederlands IJsbeelden Festival interessant voor bezoekers met een visuele beperking?

    Het laatste weekend van het IJsbeelden Festival dan mogen de beelden aangeraakt worden door mensen met een visuele beperking. Dit laatste weekend is tevens geopend voor de reguliere bezoekers.

  • 7. Mag ik mijn (geleide,- hulp,-) hond meenemen naar het IJsbeelden Festival?

    Jazeker, het is toegestaan een (geleide,- hulp,-) hond mee te nemen naar het Nederlands IJsbeelden Festival

4. Parkeren & Bereikbaarheid
  • 1. Waar kan ik parkeren en wat zijn de kosten?

    U kunt uw auto parkeren op het parkeerterrein van de IJsselhallen.

    Parkeerkosten bij de IJsselhallen bedragen € 6,00 per auto. U kunt hiervoor de auto tot 24.00 uur laten staan op de parkeerplaats. Mocht u de binnenstad van Zwolle willen bezoeken dan doet u er verstandig aan om de auto te laten staan op deze parkeerplaats. Lopend bent u binnen 10 minuten in de binnenstad. 

    Als u iest minder ver wil lopen naar de binnenstad dan is het mogelijk om de auto op de parkeerplaats wat meer te (ver-) plaatsen naar de stadszijde ( als u de parkeerplaats van de IJsselhallen oprijdt houdt u gelijk rechts.

  • 2. Hoe bereik ik het evenement?

    Het treinstation Zwolle ligt op 10 minuten loopafstand van de IJsselhallen waar het Nederlands IJsbeelden Festival gehouden wordt.

    Klik hier voor meer informatie over de bereikbaarheid.

    Dit jaar rijdt er ook een gratis bus. De bus rijdt vanaf het station naar het IJsbeelden Festival en dan door naar het centrum!

    Meer info over de bus vind u hier: Stap gratis in bij de Zwolle Express!

5. NS
6. Overig
  • 1. Is er nog meer te doen in Zwolle?

    Er is veel te doen in Zwolle. Wij hebben diverse Winter Zwolle arrangementen, restaurants, overnachtingen en overige arrangementen op een rijtje gezet die u kan vinden op onze activiteiten pagina.

  • 2. Zijn er lockers of is er een garderobe aanwezig op het Nederlands IJsbeelden Festival?

    Nee, er zijn geen lockers en ook geen garderobe aanwezig op het IJsbeelden Festival. Tassen mogen gewoon mee naar binnen. 

  • 3. Is het mogelijk om met medische aandoeningen het Nederlands IJsbeelden Festival te bezoeken?

    Hiervoor willen we je verzoeken om contact op te nemen met je huisarts. U betreed het IJsbeelden Festival altijd op eigen risico.

  • 4. Ben je iets kwijt?

    Ben je iets kwijtgeraakt tijdens het Nederlands IJsbeelden Festival? Mail dan naar info@ijsbeelden.nl voor de gevonden voorwerpen. 

  • 5. Is het toegestaan eigen eten en drinken mee te nemen?

    Nee, dit is niet toegestaan!

  • 6. Kan ik de baby verschonen op het evenement?

    Ja, bij de toiletten zijn aankleedkussens aanwezig!

  • 7. Als ik de ruimte van de ijsbeelden verlaat, kan ik dan nog een keer terug?

    Ja, je kunt bij de kassa of kaartcontrole een stempel krijgen waarmee je weer gratis naar binnen kunt gaan.

  • 8. Wat gebeurt er met het ijs na het evenement?

    We laten het ijs gewoon smelten.

    Dit is geen enkele belasting voor het milieu, ijs en sneeuw worden van zuiver regenwater gemaakt.

  • 9. Zijn honden toegestaan?

    Ja mits aangelijnd en mits ze binnen niet pl.............. en p..............!!

     

  • 10. Mag ik foto's maken van de ijssculpturen?

    Ja, het is toegestaan om foto's te maken van de ijssculpturen en deze te verspreiden via Social Media. Wij organiseren met onze fotografie partner Cameranu.nl fotowedstrijden met leuke prijzen. Kijk voor meer informatie hierover op deze website.

  • 11. Smelten de ijsbeelden bij warmer weer?

    Nee hoor, de vrieshal heeft een continue temperatuur tussen de -8 tot -10 graden Celcius.

7. Privacy statement en cookiebeleid
  • 1. Hoe zit het met het Privacy statement en cookiebeleid?

    Eventerprise BV

    Eventerprise BV, gevestigd aan Rieteweg 4 8011AB Zwolle, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

    Contactgegevens:

    De Strekel 20

    8332JN Steenwijk

    Telnr. 06 44 342 497


    Persoonsgegevens die wij verwerken
    Eventerprise BV verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

    - Voor- en achternaam

    - Adresgegevens

    - Telefoonnummer

    - E-mailadres

    - IP-adres

    - Bankrekeningnummer

    Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
    Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via eric@organisatieteam.nl, dan verwijderen wij deze informatie.

    Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
    Eventerprice verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

    - Het afhandelen van uw betaling

    - Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder

    Geautomatiseerde besluitvorming
    Eventerprise BV neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Eventerprise BV) tussen zit. 

    Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
    Eventerprise BV bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. 

    Delen van persoonsgegevens met derden
    Eventerprise BV verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Eventerprise BV blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

    Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
    Eventerprise BV gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

    Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
    U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Eventerprise BV en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar eric@organisatieteam.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek. Eventerprice BV wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.

    Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

    Eventerprise BV neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via eric@organisatieteam.nl

Koop hier uw tickets!