Veelgestelde vragen

Openingstijden
  • Wanneer is het Nederlands IJsbeelden Festival geopend?

    Datum: van 15 december 2018 tot en met 3 maart 2019

    Alleen in de kerst- en voorjaarsvakantie op maandag geopened!

Je bezoek
  • Wat moet ik doen als tickets die ik heb besteld niet zijn binnen gekomen?

    Onze tickets worden verzorgd door een externe partij namelijk: Ticketcounter, dus wanneer u online tickets heeft gekocht en die zijn niet binnen gekomen of iets dergelijks is het beste om hen te contacten. Dit kan via email (info@ticketcounter.com) en telefoon (+31 10 7516400).

  • Hoe lang duurt een bezoek aan het Nederlands IJsbeelden Festival?

    Er staat een grote loods bij de IJsselhallen vol met ijsbeelden. Een ronde door de ijshal duurt ongeveer een half uur. Belangrijk te weten is dat u een stempel krijgt bij de uitgang waardoor u later nog een keer naar binnen kunt. Het opwarmen kan bij de horeca, hier kunt u lekker zitten en genieten van warme dranken en hapjes. U heeft dus volledig zelf in de hand hoe lang een bezoek aan het Nederlands IJsbeelden Festival duurt. In de Kerstvakantie staat er een WinterWonderland met gratis kermisattracties, bioscoop en springkussens.

  • Zijn mijn gekochte kaarten alle dagen geldig ?

    Ja, met je gekochte kaarten kunt u ook een andere dag van het Nederlands IJsbeelden Festival bezoeken. De dagaanduiding op de kaart is slechts voor onze telling van te verwachten bezoekers.

  • Moet ik vooraf kaarten kopen of kan dat ook aan de kassa?

    Wij raden je aan om vooraf tickets te kopen. Je bent dan verzekerd van toegang tot het evenement. Mocht het onverhoopt druk zijn dan kan het namenlijk zo zijn dat wij genoodzaakt zijn om de kassa tijdelijk te sluiten.

    Let wel! Met online gekochte toegangskaarten hoef je niet in de rij te staan van de kassa. Wèl bestaat de kans dat er een rijvorming is voor de doorstroming van de expositie! Deze rij valt niet te omzeilen. Bij drukte kun je altijd op een later tijdstip of andere dag terug komen. Kaarten blijven gewoon geldig!
    Als het druk is kun je je altijd vermaken op ons horecaterras of maak gewoon eerst een uitstapje in de buurt en kom gewoon later terug.
    Op de drukkere dagen (weekenden en Kerstvakantie) raden wij u aan om vooral vroeg te komen (voor 12 uur) of ná 16 uur.

  • Kan mijn ticket-code ook vanaf mijn telefoon gescand worden of moet ik de ticket uitprinten?

    Wij kunnen de barcodes en QR-code ook vanaf de telefoon scannen. Uitprinten is niet noodzakelijk. Zet wel alvast uw achtergrondverlichting van uw telefoon iets feller a.u.b.

  • Waar kan ik parkeren en wat zijn de kosten?
  • Is het evenement goed bereikbaar met openbaar vervoer?

    Ja, het Nederlands IJsbeelden Festival vindt plaats bij de IJsselhallen in Zwolle ( Rieteweg 4, 8011 AB Zwolle). Dit is 10 minuten lopen van het treinstation Zwolle.

  • Zijn er speciale prijzen wanneer je met de trein komt?

    In de NS Spoordeelwinkel vind je een combideal voor een entreeticket voor het Nederlands IJsbeelden Festival en een retourticket van de NS. Dit is te vinden via Spoordeelwinkel.

    Het station Zwolle is slechts een paar honderd meter van het evenement verwijderd.

  • Is het mogelijk een bezoek te brengen aan het Horecaplein, los van het Nederlands IJsbeelden Festival?

    Ja, dat is mogelijk. Het horecaplein is GRATIS toegankelijk!

  • Mag ik foto's maken van de ijssculpturen?

    Ja. Het is toegestaan om foto's te maken van de ijssculpturen en deze te verspreiden via Social Media. 

  • Waar kan ik terecht voor vragen over mijn ticket / entreekaart?

    Voor vragen over je tickets/entreekaarten ga je naar Ticketcounter (https://ticketcounter.eu/nl-contact/) hier vind je een overzicht van meest gestelde vragen of kun je je kaart opnieuw toegezonden krijgen. Uiteraard kun je hier ook je vraag achter laten en wordt je in de regel binnen 4 uur terug gebeld. 24/7 bereikbaar!

  • Is er een mogelijkheid tot pinnen?

    Ja. Zowel bij de kassa als bij de verschillende horecapunten is het mogelijk om met pin te betalen. Geldopname is op het evenement niet mogelijk, er staat wel één pinautomaat binnen bij de IJsselhallen.

  • Smelten de ijsbeelden bij warmer weer?

    Nee hoor. Tijdens het Nederlands IJsbeelden Festival ziet u meer dan honderd ijssculpturen in een gekoelde vrieshal met een temperatuur van -8 tot -10 graden Celcius. Kleed u dus vooral goed warm aan ;-) !!

  • Wat gebeurd er met het ijs na het evenement?

    Helaas wordt dit een droevig einde. IJs en sneeuw belanden uiteindelijk in de gracht waar het langzaam wegsmelt.

    Dit is geen enkele belasting voor het milieu, ijs en sneeuw worden van zuiver water gemaakt.

  • Als ik de ruimte van de ijsbeelden verlaat, kan ik dan nog een keer terug?

    Ja. Bij de uitgang van de ijsbeeldententoonstelling krijg je een stempel op de hand, zodat je op een later tijdstip dezelfde dag nogmaals het IJsbeelden Festival kunt bezoeken. 

  • Zijn honden toegestaan?

    Ja mits aangelijnd en je erop let dat ze niet plassen (met name in koude gedeelte).

  • Ik wil met een groep komen, kan dat?

    Voor groepen vanaf 25 personen zijn er meerdere mogelijkheden. 

    Neemt u voor meer informatie even contact op met info@organisatieteam.nl

  • Is mijn Museumkaart ook geldig?

    Nee. Je museumkaart is niet geldig voor het Nederlands IJsbeelden Festival.

  • Is er een speciale 65+ korting?

    Nee, de tarieven zijn voor iedereen gelijk.

  • Hoe lang sta ik in de rij voordat ik naar binnen kan?

    Wij hebben dit jaar veel extra regelingen getroffen om de bezoekersdoorstroming van het evenement zo soepel mogelijk te maken. De lengte is afhankelijk van dag en tijdstip en helaas niet te voorspellen. We raden je aan om voorafgaand aan een bezoek je tickets online te kopen zodat je eventuele wachtrijen voor de kassa vermijdt. Het voorkomen van mogelijke wachtrijen in de hal zelf, is helaas moeilijk uit de weg te gaan. Echter is het doordeweeks en in de ochtenden doorgaans het rustigste. 

  • Ik heb tickets besteld maar nog niet ontvangen

    Tickets kun je eenvoudig nogmaals opvragen via https://ticketcounter.eu/nl-contact/. Hier vind je tevens een overzicht van meest gestelde vragen. Uiteraard kun je hier ook je vraag achter laten en wordt je in de regel binnen 4 uur terug gebeld. 24/7 bereikbaar!

    Let op! Kaarten kunnen slechts 1 keer gebruikt worden en zijn na binnenkomst niet meer te gebruiken.

  • Wat is het maximale aantal kaarten dat je per keer kan bestellen?

    Je kunt maximaal 8 kaarten per keer bestellen. Uiteraard is het wel mogelijk om direct nogmaals een boeking te doen.

  • Is het mogelijk om te betalen vanuit het buitenland?

    Ja, het is mogelijk om je ticket vanuit het buitenland te bestellen en te betalen via onze ticketshop. 

  • Kan ik de baby verschonen op het evenement?

    Ja hoor. Bij de toiletten zijn er aankleedkussens aanwezig.

  • Is het toegestaan eigen eten en drinken mee te nemen?

    Nee. Dit is niet toegestaan!

  • Is er nog meer te doen in de regio?

    Ja... neem o.a. eens een kijkje op 'Visit Zwolle'.

  • Ben je iets kwijt?

    Ben je iets kwijtgeraakt tijdens het Nederlands IJsbeelden Festival? Mail dan naar info@ijsbeelden.nl voor de gevonden voorwerpen. 

  • Zijn er lockers aanwezig tijdens het Nederlands IJsbeelden Festival?

    Nee, er zijn geen lockers aanwezig tijdens het festival. Tassen mogen gewoon mee naar binnen. 

  • Is het mogelijk om met medische aandoeningen het Nederlands IJsbeelden Festival te bezoeken?

    Hiervoor willen we je verzoeken om contact op te nemen met je huisarts. 

  • Meer informatie over tickets?

    Alle vragen wat betreft tickets, kunt u stellen aan TicketCounter.

    Telefoon: + 31 (0)10 751 64 00
    E-mail: info@ticketcounter.nl

Mindervaliden
  • Is het Nederlands IJsbeelden Festival toegankelijk voor mindervalide bezoekers?

    Het Nederlands IJsbeelden Festival is toegankelijk voor rolstoel- en rollatorgebruikers. Een toilet voor mindervaliden is beschikbaar. 

  • Moeten de begeleiders van de rolstoelgebruikers entree betalen?

    De begeleiders van de rolstoelgebruikers betalen de reguliere entreeprijs tenzij deze begeleider heel duidelijk in functie is als begeleider.

  • Is het festival toegankelijk voor scootmobielgebruikers?

    Ja, het festival is toegankelijk voor scootmobielgebruikers.

  • Waar kunnen mindervaliden parkeren?

    Op de parkeerplaats van de IJsselhallen zijn minder valide parkeerplekken aanwezig bij de hoofdingang.

  • Is het Nederlands IJsbeelden Festival interessant voor bezoekers met een visuele beperking?

    Het laatste weekend van het IJsbeelden Festival dan mogen de beelden aangeraakt worden door mensen met een visuele beperking. Dit laatste weekend is tevens geopend voor de reguliere bezoekers.

  • Kan ik mijn geleidehond/ hulphond meenemen?

    Jazeker, het is toegestaan een geleidehond of hulphond mee te nemen naar het Nederlands IJsbeelden Festival

Privacy statement en cookiebeleid
  • Hoe zit het met het Privacy statement en cookiebeleid?

    Eventerprise BV

    Eventerprise BV, gevestigd aan Rieteweg 4 8011AB Zwolle, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

    Contactgegevens:

    De Strekel 20

    8332JN Steenwijk

    Telnr. 06 44 342 497


    Persoonsgegevens die wij verwerken
    Eventerprise BV verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

    - Voor- en achternaam

    - Adresgegevens

    - Telefoonnummer

    - E-mailadres

    - IP-adres

    - Bankrekeningnummer

    Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
    Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via eric@organisatieteam.nl, dan verwijderen wij deze informatie.

    Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
    Eventerprice verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

    - Het afhandelen van uw betaling

    - Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder

    Geautomatiseerde besluitvorming
    Eventerprise BV neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Eventerprise BV) tussen zit. 

    Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
    Eventerprise BV bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. 

    Delen van persoonsgegevens met derden
    Eventerprise BV verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Eventerprise BV blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

    Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
    Eventerprise BV gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

    Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
    U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Eventerprise BV en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar eric@organisatieteam.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek. Eventerprice BV wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.

    Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

    Eventerprise BV neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via eric@organisatieteam.nl